חכי"ם נחסמו ביציאתם לכנסת, 8 עצורים בהפגנות

אתר קול חי No Comments on חכי"ם נחסמו ביציאתם לכנסת, 8 עצורים בהפגנות

יום סוער ברחבי הארץ: מפגיני שמאל קיצוני חסמו מספר חברי כנסת ביציאתם מביתם להצבעות בכנסת. כביש איילון נחסם לתנועה על ידי המפגינים. המשטרה עצרה עד כה שמונה מפגינים. גם לפיד גינה את ההתנהגות הבזויה בפתח ביתה של ח"כ טלי גוטליב

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום תתחיל הכנסת להצביע על חוקי הרפורמה המשפטית, לאחר שההצבעה נדחתה מיום רביעי הקודם כמחווה של רצון טוב מצד הקואליציה. מפגיני השמאל החלו לרדת מהפסים, וחסמו הבוקר את יציאתם מהבתים של השרים אבי דיכטר ויואב קיש והח"כים שמחה רוטמן וטלי גוטליב.

גוטליב סיפרה לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר", את שאירע מחוץ לדלת ביתה: "חיות טרף חיכו לי מחוץ לדלת, הם חיות טרף, אין מילה אחרת. יש לי ילדה אוטיסטית בבית. התקשרתי למשמר הכנסת, המשטרה התנהגה כמו שצריך, הגיע מפקד התחנה ועשה את העבודה כמו שצריך".

יו"ר האופוזיציה לפיד גינה את התנהלות מפגיני השמאל הקיצוני מחוץ לביתה של ח"כ גוטליב: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק" כתב.

השר יואב בן צור כתב: "חופש הביטוי והזכות להפגין היא מהות הדמוקרטיה, הפגיעה בכלכלת ישראל ומסע הנקם בהפגנות אלימות תוך פגיעה בפרטיותם של בני משפחות חברי הממשלה שנבחרו כחוק, היא מהות האנרכיה והונדליזם. אני קורא למשטרת ישראל לעצור את הפורעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להתנהלות המפגינים וכתב: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם. אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו — לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה".

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי: "הניסיון למנוע בכוח מנבחרי ציבור להגיע לכנסת ולבצע את שליחותם היא הפגיעה הקשה ביותר בדמוקרטיה. יש קשר ישיר בין המראות המזעזעים מחוץ לביתה של ח"כ טלי גוטליב, אמא מסורה לילדה עם צרכים מיוחדים, לבין ההסתה החמורה ששמענו לאחרונה מפי בכירים ביותר. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לקחת אחריות, להרגיע את השיח, ולגנות בכל תוקף את המעשים הללו לפני שיהיה מאוחר מדי".

במקביל להתנהגות הבזויה והמנוגדת לחוק מחוץ לבתיהם של חברי כנסת, השמאל משתולל ומפגין ברחבי הארץ. כביש איילון נחסם לתנועה על ידי מפגיני השמאל. עד כה, נעצרו לחקירה בגין הפרת הסדר הציבורי ואי ציות להוראות השוטרים 6 מפגינים ברמת גן, ו-2 מפגינים בגבעת שמואל.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, נערכים להפגנות, ומודיעים כי התחבורה הציבורית בכל הארץ פועלת כסדרה וכי המשרד ערוך לתת מענה מקצועי לנוסעים, בכל מקום בו יהיה עומס או גודש העלולים לסכן חיי אדם. בהתאם להערכות המצב שביצע משרד התחבורה, הנחתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית את מפעילי התחבורה הציבורית, בכללם רכבת ישראל, לתת מענה מקצועי לכל תרחיש, תוך שמירה על בטיחות הנוסעים.

בנוסף במשרד קוראים למפגינים לשמור על הסדר ולא לפגוע בתשתיות כפי שנעשה בשבוע שעבר. "משרד התחבורה קורא למפגינים לפעול באחריות ולהימנע מכל פגיעה בתשתיות התחבורה הציבורית, בכללם חסימת הרכבת הקלה בירושלים, כפי שהיה בשבוע שעבר".

המשטרה מעדכנת על שינויים בהסדרי התנועה בתל אביב: בעקבות מחאה המתקיימת בצומת דרך מנחם בגין פינת קפלן בתל אביב נחסמו לתנועה הרחובות הבאים, רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה מופנת לשיקועים), גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). כמו כן, נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.

בהכנת הידיעה השתתפו: איתי גדסי, בנצי לייזרוביץ', צבי טסלר ונתי קאליש.

 

 

 

 

 



0 תגובות